تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن
 
هنرستان کاردانش تلاشگران میبد
آموزشی واطلاع رسانی
 
 
سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 1:5 ::  نويسنده : مهدی ضمائری

 میلاد بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا ( ام المومنین) سلام الله علیه و روز مادرمبارک باد.


حضرت فاطمه زهراء (س)در سال دوم ویا  پنجم بعثت ،در روز جمعه بیستم جمادی ا لثانی در مکه مکرمه بدنیا آمد ،و سوره کوثر نیز به همین شان بر پیامبر نازل گشت.
فاطمه ریشه فطم به معنی رها ساختن ،و دور شدن از تمام بدیها آمده است و چون از معنی آن از امام صادق (ع) سوال شد ،حضرت در جواب فرمود ند:فطمت من الشر.یعنی از تمام بدیها  مصون مانده است.
در تاریخ و حدیث از طریق اهل سنت وتشیع آمده است که رسول خدا مرتب دخترش را میبوسید ،عایشه این وضع را می دید و تعجب میکرد(حسادت)سر انجام اظهار داشت :
یا رسول الله !تو با فاطمه آنگونه رفتار میکنی که با دیگران چنین نمیکنی ؟پیامبر خدا فرمود :ای حمیرا !(لقب عایشه) هنگامیکه به معراج رفتم ،جبریل مرا به درختی از درختان بهشت راهنمایی کرد ،چون از میوه آن خوردم ، نیرویی در من پدیدار شد وهنگام حضور با خدیجه ،همان نیروی بهشتی به نطفه فاطمه (س) تبدیل گشت و لذا هرگاه مشتاق بهشت وبوی آن شوم از طریق بوسیدن و بوییدن دخترم به این هدف نایل میشوم.
آری دختر بزرگ نبی (ع)بعد وفات پیامبر با نا مردیهای به اصطلاع اصحاب پیامبر مواجه شد تا جاییکه آن بانوی گرامی میفرماید :اگر مصایب وارده بر من به روزهای روشن وارد میشد ،آنها را به ظلمت و تاریکی مبدل می ساخت .
السلام علیک یا ام العلا یا فاطمه زهراء سیده النساء العالمین
 

 





درباره وبلاگ


به وبلاگ هنرستان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنرستان کاردانش تلاشگران میبد و آدرس kardaneshtalashgaranmeybod. LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 53322
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1